Rode Kruis Vlaanderen
Het Rode Kruis in Vlaanderen was op zoek naar een oplossing om klanten sneller te woord te kunnen staan en om kosten te besparen. Met het oude systeem kostte het veel tijd klanten te woord te staan en deze handmatig door te verbinden met de dienstdoende arts.
Oude situatie
Wanneer iemand in de avonduren de dienstverlening van het Rode Kruis nodig had, belde deze persoon naar de centrale. De beller werd dan verbonden met een medewerker van het callcenter. Nadat de postcode van het betreffende gebied was doorgegeven, werd er door de medewerker op een papieren rooster bekeken welke arts dienst had. De beller werd vervolgens handmatig doorverbonden.
Werking
Bovenstaande manier van werken is zeer inefficiënt. New CTI Solutions bood het Rode Kruis de volgende oplossing:
Als iemand ‘s avonds of ‘s nachts belt naar de centrale van het Rode Kruis wordt deze persoon gevraagd om zijn of haar postcode. Wanneer deze bevestigd is, wordt er in de database gezocht naar:
* Beschikbaarheid dienstdoende dokter;
* ondersteuning van desbetreffende postcode, of de postcode zich in de directe omgeving bevindt, of er een nummer is dat gebeld moet worden en
* of deze postcode bekend is bij het systeem
Als er een dokter dienst heeft in de desbetreffende regio wordt de beller direct doorgeschakeld, wanneer dit niet het geval is hoort de beller: ‘er heeft geen dokter dienst’ en wordt de verbinding verbroken.
Als de postcode niet ondersteund wordt door het Rode Kruis, wordt de database geraadpleegd om te zien of de postcode zich in de omgeving van Antwerpen bevindt. Wanneer dit het geval is hoort de beller: ‘deze postcode wordt niet ondersteund, u kunt bellen naar ...’. Als de locatie zich niet in de omgeving van Antwerpen bevindt, hoort de beller: ‘deze postcode wordt niet ondersteund, raadpleeg uw lokale krant voor het juiste telefoonnummer’.
De ingevoerde postcode is mogelijk verkeerd ingetoetst of deze postcode valt buiten de regio Antwerpen. De beller hoort dan: ‘uw postcode is niet bekend in ons systeem, blijft u aan de lijn om dit nummer nogmaals te proberen’.
Voordelen
* Tijd- en kostenbesparend
* Snellere dienstverlening
* Makkelijk in gebruik
Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op: +31 10 810 6400